14 maj 2011

Eurovision

Åh detta året har jag verkligen inte varit engagerad. Det är alldeles för mycket annat som snurrar nu....

Men med Aage i Köket, Magdis som stöttar i soffan så har jag nu sett alla bidrag. Inte så imponerande väl... eller? Behöver man kanske höra dem om och och om igen.

Jag tror och hoppas iaf Serbien tar hem det hela.
Och som traditionen bjuder och som jag alltid gjort med mina vänner kommer här min lista. Dock i år utan inbördes placering.

Grekland, Frankrike, Spanien, Island, Azerbadjan, Slovenien, Österrike och nog kan Boznien/Hercegovina ta sig fram bra oxå. Osäker på Ungern ( hon är en man väl? ) men kanske kommer den framåt den med.
Sverige tippar jag som 12-15:e plats.

Och ni???

Btw, är tillbaka i Skåne och.... det regnar! =)

5 kommentarer:

  1. Regnar,det kan jag trösta dej med - att det gör det här oxå!!!
    Nä - där tippade du lite fel va!!!
    Jag hade faktiskt tippat sverige som etta, med tanke på det urusla utbudet som var. Jag gillade även den där unga tenoren som hade så bra röst, Frankrike????
    Azerbadjan, som jag såg på SVT nu vann, har jag ingen aning om vad det är för låt.
    Nä,den svenska uttagningen - OK, men Eurovisionen - snacka BEIGE och slöseri med tid!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ja i år var festivalen verkligen annorlunda på många sätt! Ett riktigt sömnpiller. Mycket oväntat att Sverige tog sig så långt och mycket glädjande. Kanske är musikmodet/trenden i Europa på väg att vända? Vi har ju tidigare i dessa sammanhang alltid legat bland de top 10 men de senaste åren har det ju varit en helt annan typ av musik som röstats fram. Att tex UK fick så pass bra var ju lika stor skräll det! Så sammanfattningsvis var det ganska mediokert men mycket positivt att musiktrenden med märkliga låtar i felaktiga tonarter, falsksjungande blondiner med lallande blick, folkmusikliknande dunkande och märkliga danser faktiskt verkar ha gett sig.... ja, klart Moldavien kom väl ganska bra till ändå.. ha ha =)

    SvaraRadera
  3. http://www.youtube.com/watch?v=I4naw9iUrTw&feature=player_embedded

    Denna höjdare röstades ut innan finalen, trots att den var hoppets stjärna i denna hallelujatillställning. En "rykare" från Bulgarien med en stjärna som utstrålade samma självförtroende som vår egen "September" och ett kompband som spelade mycket tajt o fin "rock". Håller med Fillsta- slöseri med tid och inte minst med pengar. Var det inte Grekland, Portugal, Irland och några länder till, som var bankrutt?? :-)

    SvaraRadera
  4. Kanonlåt ju! Bulgarien alltså.

    SvaraRadera
  5. Javisst är den kära tanten, men inte hjälpte väl det så värst mycket.
    Smaklösa EU-medborgare :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥