23 april 2012

Veckans bukett


Veckan har varit "jobbveckan" - dvs den vecka som dottern är hos sin pappa och jag jobbar alla 7 dagar i sträck. Det brukar vara tungt att jobba 4 dagar i sträck så ni kan tänka er 7. Det låter kanske lätt o ledigt att "bara köra tåg" men det är en hel del att hålla reda på, man måste vara koncentrerad till max hela tiden och strular det lite lite med det hela så går man på fullvarv direkt. Det måste gå fort för att man inte ska hindra all annan trafik på spåren ( tåg kan ju som bekant inte hoppa över varandra ), gå fort för att inte resenärerna ska bli sura och irriterade och fort för att tågvärden inte vill ta en massa skit av sura resenärer. Man måste ringa tågklareraren och berätta varför man stannat och helst vilket fel det är och hur lång tid det tar att fixa???? Man måste ringa sin egen driftcentral för att meddela att man fått haveri o stopp i maskineriet och slutligen ringa den tekniska rådgivningen om man själv inte klarar av att mekka ihop det hela. Under hela denna process med magnetlindninar, strömriktare, frekvenser, bromsverkan och givare och tekniska dataåtergivning så kommer även en orolig tågvärd och vill ha saker redovisade för sig så att denne vet vad den ska säga....

Nå, vad jag ville komma till är att man inte alltid bara lixom sitter och fiser och kör rakt fram och utan problem och "visslar Strömsund". Så... efter 7 dagar med muppiga arbetstider ( börja 03.31 eller sluta 04.18 eller börja 19.46 osv.... och med tempo, tutande reglage och massor med resenärer så är man lixom ganska så.... NÖJD!

Denna helg har jag haft besök som försökt ta hand om mig på bästa sätt trots att jag spenderat den mesta tiden på arbete mendet har verkligen uppskattats. Och se så fina blommor jag förtjänade!

Nu kommer veckan med min tjej och den blir så oerhört mycket enklare och lättare. Då handlar det bara om att skjutsa, hämta, simträning, fiolträning, läxläsning, matlagning, uppfostran och fix i hemmet samt några dagars jobb. Detta är lixom min "lediga" vecka! Ska njuta av henne och vår tid ihop! YES!


1 kommentar:

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥