06 april 2012

Glad Påsk!


Dagarna rusar iväg och vi har haft det fantastiskt som alltid. Idag var det pimpeltävling i Kluk och hem gick både jag o gumman utan fisk men med priser. Tjejen fick välja själv från prisbordet och valde en liten hög innehållande målarbok, en liten handduk och en nyckelring med gosedjur på. Jag blev tilldelad en Kåsa med texten "Skogssällskapet, en svart t-shirt strl L, en isskrapa och en keps med text "Årebärgar´n Plåt och Lack".
Har dock lyckats byta till mig en lättviktvattenflaska från Åre mot T-shirten - bra byte! =)

Inser även att jag bott alldeles för länge i de södra regionerna då påskriset ska pyntas. Fint vide med mjuka skott och jag frågar om de köpt eller plockat Viden?
Micke skrattar högt och svarar: "Nej vi har inte köpt skogspinnarna!" =)

Nu avrundar vi med ett glas rött inför bastubadet vid bäcken och middag.






2 kommentarer:

  1. En underbar dag! Kul att se att ni har det bra!

    SvaraRadera
  2. Ja,idag visade jämtelandet upp sig från sin bästa sida!!!!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥