14 april 2012

Underbar vårdag



"sov" länge, dvs låg i sängen länge men vaken har jag nog varit sedan 6 tiden i morse. Att det ska vara så jäkla svårt sova när man är ledig och FÅR sova på morgonen!

Lovade dottern bio idag och vi tog med grannbarnen på Lorax.
Hann precis knappt med att snabbt koka pasta för att de skulle få i sig lunch innan vi drog och när 25 min gått och tiden började rinna ut hade tjejerna knappt ätit något. Mest bara pratat och skrattat så "Madame Karp" ( det är jag ) fick arga blicken och skällde så granntjejen började gråta. Men de andra två skyndade sig snabbt att sleva i sig då jag hotade med att de INTE skulle få äta godis eftersom de INTE ätit något! Det funkar att vara arg på vissa, och på andra inte. =)
Men bio blev det och den var riktigt bra och nu pratar tjejerna bara om miljö, naturliga saker, träd och skapelser.... =)

Så otroligt varmt och härligt när vi kom ut på stan vid 14 tiden så vi bestämde oss för att göra en liten utflykt på cykeln för att spana in blommor o bin.

En underbar vårdag och nu är grillen i full gång! Jag läppjar på en latte innan vinet och kidsen har picnick på gården. Vi har det förbannat bra helt enkelt!




På cykeltur med Madame Karp

1 kommentar:

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥