30 januari 2012

Simskola


Idag gick dotter på andra gången den nya simskolan steg 3. Det är på ett nytt bad än det tidigare, nya lärare och en helt annan inriktning än den tidigare som var mer på "baddare" nivå även om de ju faktiskt tränade att lära sig simma.
Nu har dottern simmat och badat en hel del med mig ( timmar i sträck på Mallis tex och även i bassänger här hemma ) och med sin pappa som varje vecka går till badhus så hon är både van och glad i vatten.
Men att hon var SÅ duktig hade jag inte en susning om! Iförd badmössa och simglasögon gjorde hon varenda övning exemplariskt. Jag kan även snabbt konstatera att det kändes som att de simmade mer på dessa 40 minuter än på 3 omgångar på den förra simkursen. Här tränar man redan för crawl och fjäril!
Tyvärr är vattnet isande kallt och dotter var förtvivlad och tårfylld och ville INTE vara med här mera. Vi har spenderat kvällen med pep-talk och analysering och funderingar kring hur vi ska kunna få bort den där dumma känslan i magen av att "något inte känns bra.."
Ett besök i samma pool på lördag och så har jag lovat att filma henne för att visa att hon ÄR otroligt duktig och det inte är något jag bara säger för att "hon är mitt barn".

Det krävs pedagogik, helt klart, för att ro iland detta. Men när jag ser henne där i vattnet vet jag redan nu att hon kommer att passera mig i simförmåga med hästlängder redan inom ett år.
Stolt mamma är jag, även om hon själv inte alls verkar inse.

4 kommentarer:

  1. Det är alltid kul att bada, själv föredrar jag klädsim, jag hoppas dotra får chans att prova bada med kläderna på hon också, det är en upplevelse faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Klädsim har hon provat, givetvis - själv ser jag fram emot när vi åker hem till Jamtelandet och badar isvak =)

    SvaraRadera
  3. och när blir det isvak?

    SvaraRadera
  4. O isvak, själv har man hoppas i kallpoolen på Paradisbadet många gånger, men det är nog en 7 grader där ändå, måste nog prova riktig isvak också men jag är en stor diggare av klädsim. http://kladsim.webb.se

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥