10 oktober 2010

Stångby Hantverksmässa idag


Idag blev det trevlig utflykt. Fick med mina inneboende och så hängde vi på Magdis och Aage på hantverksmässa. Där blev det ju ännu tydligare att jag är helt rätt ute... JULEN! Det var MASSOR med tomtar på besök där =)
Fick med mig några hem till och med, kan man tänka sig!

Underbara dockor och en massa annat som godisstrutar i gammal stil, vimplar, memoryspel, kort, hängen mm från Meisolle
Ringar, slipsnålar, halsband gjorda av silverskedar.

En "BARA-MÅSTE-HA-GREJ" eller hur??? Oumbärlig i varje mans hem, jag visste inte att jag saknat en sådan förut =)
Utedass med tomtar och möss
Ja, vad ska man säga om denna stora tavla som satt uppe på väggen i hallen???

Mässan var toppen, fick med mig lite prylar, potatis och provsmakade underbar glögg.
Sedan hann vi med en fika på Ebbas, tvätta, städa bilen och en löprunda. Nu är det vin framför film. God kväll älskade vänner.

4 kommentarer:

  1. God natt!
    Vilken trevlig mässa!Kanske ändå lite lite tidigt med tomtar redan..... Men,men, snart är den ju här - julen! Ska bli mysigt!
    KRAMKRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, lite längtan får man ju. Glögg, pepparkakor, knarr under skorna, ljus och åter ljus. Kanske ska beställa en tändsticksförlängare ;).

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Det är väl härligt när man upptäcker sakert man inte ens visste om att man saknat! :)

    SvaraRadera
  4. Fillsta: Jaaaaaa - JULEN! bara 73 dagar kvar!
    Olivens mamma: Jag har adressen, du kan få den och beställa ett gäng. Bra till dina underbara ljus =)
    Miss Juni: Ja, visst är det en befriande känsla?

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥