01 oktober 2010

Är jag VÄRLDENS BÄSTA MAMMA????? = )

Klart jag inte är det men i hennes värld är jag det just nu och det får man ju bara ta åt sig ochgotta sig i.
Dotterns min i morse 04.30 var skön. Bilen kom fram till Sturup och Filippa utbrister: Ska du ut och flyga????
Goa Magdis klev upp och skjutsade ut till Sturup. Då dottern är 6 och jag fortfarande hennes idol så litar hon blint på allt jag säger. Som tex att resväskan som ligger fullt öppen på vardagsrumsgolvet och fylls med sommarkläder är det som ska ner i källaren "nu när vinterkläderna ska fram".
Att vi måste kliva upp kl 04 för att vi ju ska skjutsa Magdalena INNAN vi ska till skola o jobb. Och att hon i sitt drogade natt töcken måste leta fram bok och gosedjur eftersom hon ju helt plötsligt ska vara hos pappa hela nästa vecka! Ja, ännu så länge är det inget av mina påståenden som ifrågasätts. Jag undrar hur länge det håller?

Men JA, vi är tillbaka. På samma ställe men på det "bättre" hotellet. Billigare denna gången och 2-rummare med 2 balkonger och kök. Dottern gick i spinn totalt och fastnade i vinkelvolten då hon alltmer from hon klev ur bilen 04.30 i totalt mörker utanför Sturup och vi till slut satt på flyget. Vid 13 tiden hade vi alltså checkat in, hunnit äta, bada, simma, hoppa, blivit ansiktsmålade, lekt med lera, kramat Lollo o Bernie, träffat Isidor, Bumbum, Tvättis och Farbror Grubb, ätit två glassar plus läsk! Mamma hade fått sin Sangria o var nöjd med det =)

Jag kan bara säga att idag har jag hört följande mening ett antal gånger: -Mamma, du är VÄLRLDENS BÄSTA MAMMA!!!

En tokglad tjej som fattat att hon ska få åka tillbaka till sitt älskade Mallis kl 06.10 i morse

Standard på semester, Bloody Mary. Kändes kanske inte riktigt helt PK halv 8 på en fredag morgon
Mamma, när KOMMER bagaget???
Först in i bussen, givetvis tar man då sätena allra längst bak
Hotell och världsvana tjejen klättrar genast upp och plockar ner två glas, tar fram den obligatoriska flaskan vatten som ingår ur kylen och ropar till mig: -Mamma, vill du har ett glas vatten? Vi måste ju skåla för Mallis!"
Bättre tur med rummet denna gång, två rum, kök och dessutom två balkonger! Inte helt fel.
Tja, denna utsikten känner man igen - kan inte klaga.
Fullt ös direkt
Isidor, BumBum, Tvättis, Farbror Grubb och givetvis Lollo o Bernie. Vi har kramat dem alla
Filippa har ballongkrig med sin absoluta favorit - Tvättis. Hon heter faktiskt Angelika! =)

4 kommentarer:

  1. ÅHHHHHHHHHHHHH, smart drag! Njut av veckan och av trevligt sällskap. bada, sola, skåla för oss också. Kram på er!

    SvaraRadera
  2. åh jag bara myser...! Hennes min när du sa att hon vunnit första pris i tävlingen "gissa ord på M", tex platser man har varit på.....:o)
    Är det på riktigt mamma? Faktiskt på riktigt?
    Hon är för söt.
    Ha det fint nu, sola och bada och njut av livet på Mallis.

    SvaraRadera
  3. Åhhhhhhhhh,vad skönt o härligt för er!!!!!
    Jag blir riktigt avis!!!!
    Ha det så himla bra i veckan!!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Magdis: Ja, det var en härlig min på tjejen och den ökade allteftersom poletten trillade ner. Hon var nog lite halvomtöcknad just då. Men när vi satt på fiket innan gaten öppnade kunde hon knappt sitta kvar på soffan och slog ut sin Pucko i all iver =)

    Oliven o Fillsta: Hade det inte varit HUR QUL SOM HELST att vi tre gjorde en sådan här resa med våra tre brudar! Behöver inte vara till Mallis eller Grekland även om jag skulle önska det - men SÅÅÅ qul och inte alls SÅ omöjligt. Allt går ju bara man vill. Nästan iaf.... =)

    Vi hälsar er alla -

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥