01 maj 2013

Orientexpressen

För första gången på över 20 år så kom det mytomspunna tåget med mahognyväggar och gnistrande toaletter, linnedukar och gulddetaljer till Sverige.... Ja, Orientexpressen alltså.
Ni vet det där som man egentligen bara spelat som spel, och då sker ju mord på tåget..

Tåget är från sent 20-tal och väger ca 900 ton, nästan 400 meter långt och tar ca 100 gäster. Att resa med Orientexpressen är kanske inget som kreti och pleti gör för det kostar minst sagt en slant...

Tåget stallades in i Hagalund och det var mycket hyschhysch. Självklart så fick jag äran att ställa upp  min kärra på spåret intill, bara en sån sak.
Ett fantastiskt vackert tåg måste jag säga.


Här glider jag in på Sp 13... Orienten på sp 11.... Stort, mycket stort! 
Kanske det största i min lokförarkarriär... 


Kanske inte lika uppsträckt som de som arbetar ombord på Orienten och inte välputsade skor men... ändock... 



2 kommentarer:

  1. Det skulle vart kul o åka!

    SvaraRadera
  2. Å så spännande! fan vilka historiska vindar man måste förnimma där - hoppas du klappade på tåget, kände på det. Jag är avis!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥