08 maj 2013

Högsommarvärme näst intill

Torpshammar varmast i Sverige igår måndag 6:e maj. Här i Östersund visade temperaturen på 21 vid halv fem på eftermiddagen och vid kvällsrundan vid 21 fortfarande 14 grader. Underbart.



En skön sväng i skogen längs sjön gav frid i själen.

Just nu är det inte mycket frid i själen. Det finns en person som påverkar mitt liv mot min vilja och det tycks omöjligt att ens mötas halvvägs. Detta tär och min sjukdom blossar ut inom tio minuter efter kontakt med personen.
Nu har jag kommit till en punkt där jag inte har mer att ge och jag omöjligt klarar reda ut detta själv.
DÅ är det en flykt från verkligheten att stilla promenera i skogen och bara inbilla sig att allt är bra....





Blåsippan är ok att plocka, fridlyst i tex Skåne och Stockholm





Naturen bjuder på fantasi och mystik





21 på kvällen och jag blir så lycklig av de ljusa kvällarna som komma skall 



Inte länge sedan det såg ut såhär vid halv åtta på kvällen... Nu är snön borta och kvällsljuset blir längre och längre. 




1 kommentar:

  1. Ahhh, vilka härliga bilder! Ja, ljuset - det blir man verkligen piggare av!
    Kärlek till dej!!!!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥