01 december 2012

WOW!

Vet jag är tjatig men strunta i det bara, ignorera och se det positiva istället.

Ville bara säga att ikväll, ca 2.5 tim försenad så anlände jag så till Östersund. Med hjälp av Tony min nye kollega klarade jag hem all packning efter 4 veckor på hotell i Sthlm oxå =)
Släpade packningen på den lätt snöbelagda perrongen och bort till min bil som snälla Mirja kört dit för att jag skulle ta mig från stationen och hem till lägenheten. Bilen som snälla Anna fixat med en granne så han monterat motorvärmaruttag medan jag varit borta! Vänner 
 Känslan, känslan när jag nu går här.... wow, kan bara säga wow! Det är svårt beskriva men jag är lycklig över att bara vara här. Klart jag kommer vara deppad och arg och sur oxå men just nu bortser jag från den stunden, NU är jag här och NU är jag lycklig  ( saknar dock hjärtat ändlöst )
De lätta flingorna som singlar ner, lägger sig på kinden. Det blir som ett bukslag rakt in - det är här jag tillhör! Så är det bara.

Men... nu har ett annat ben växt fast i Skåne så det kommer bli en tuff dragkamp. Vi får se vem som "vinner" - eller rättare sagt vem jag "måste" välja till slut.

Nu står jag inför nya utmaningar, helt annan körning, totalt andra tåg och en härlig tid. I morgon hoppas jag kunna åka lite långfärdsskridsko med Eivor och Gunnar. Ett besök på stadion och skidskyttet och så lite mys med Mirja på kvällen. Ingen dålig dag väl. Kanhända jag istället tar skidskyttet på söndag och Marias glöggdag i morgon. Tja, vilka problem.

Foton kommer senare. Puzz på er oavsett var ni befinner er, nu ska tanten prova sängen i nya lyan för första gången. Fönstret på vid gavel och den friska luften blandad med rökelse känns som den kommer bringa god sömn. Natti

2 kommentarer:

  1. Ja,sickna problem.....;))))
    Härligt att du är här iaf! Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att du hade tid att komma. Nästa gång blir det mer snack!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥