02 december 2012

Underbara vinter!

Två timmar skridsko, en eld och lite plock av adventstallris och sedan hem till Eivor o Gunnar för en skön bastu och därefter Eivorfika. Kan man önska en bättre start på dagen? Och tänk att jag minns hur man åker oxå!
Därifrån direkt till fina Maria på glöggafton där jag fick gosa med nr 5 i Fryköv/Hansson skaran. Underbart gott fika, saffranskaka, pepparkakor, glögg, te, mys... och en massa tjejsnack. Eller rättare sagt alldeles för lite. Vi får ta en intimare dag nästa helg. Härliga vänner!

Från dem direkt hem och kånka in nya prylar... varför bygger man ett hus med lägenheter på flera våningar UTAN hiss??? Men jag känner mig stark nu iaf =)

Sedan hem till Mirja o Matte och en UNDERBART god älgstek med kantarellsås, potatisgratäng och vin. Jag och Matte gick snabbt igång och stackars chauffören Mirja kunde bara himla med ögonen ... =)

Från detta gemytliga hem till det nyöppnade haket Jazzköket! SÅ mysigt, det blir nu mitt stammishak, thats for sure. Toppenmat, härlig stämning, häng, öl, vin och plock. God latte oxå! Och så Micke Mojjo o gänget som jamade loss. Härligt! Precis i min smak, opretantiöst, familjärt och välkomnande.

Idag har jag lyckats röja upp det mesta, julpyntat lite obetydligt och haft både Mirja och Barkley på lunch o fika. NU är tanten trött.

I morgon bitti kl 4 ska jag så ta min allra allra allra första tur här i Östersund. Två dagars övningskörning och sedan tillbaka till Stockholm för kurs i tre dagar. Man börjar vara lätt sliten nu...

Packa igen, in på hotell och så iväg. Håll tummarna för mig.


Eivor i rasande fart 

Tantens stoppsladd imponerar! 

Jisses, jag mindes hur man gjorde "översteg" i kurvorna, ramlade inte ens!

Jag och doggsen! Jag har mössa



1 kommentar:

  1. En sån där kanondag med andra ord!!!!! =))))

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥