24 december 2012

En tågdag i Jämtland

En morgontur upp till Duved och Storlien för bangårdskännedom och att få köra linjen och se sig om på de nya driftsplatserna bokades in och i fredags bar det iväg.
Ja, för er som inte vet så bor jag numera i Östersund och jobbar på SJ och nu handlar det om utbildning, övningskörning, fordonsutbildning, linjekännedom etc etc. Trivs mycket bra och det allra mesta är faktiskt precis  helt nytt i jämförelse med den tågföring jag tidigare sysslat med i Skåne på Pågatågen och Arriva. Det är en enorm skillnad och man känner sig riktigt som en nybörjare. Men superkul är det och bara vyerna, naturen och färgerna får mig att rusa av lycka.

Serverar lite vyer till er som aldrig får möjlighet att se spåren från hytten eller komma till Storlien en tidig vintermorgon. Arrivakollegor - saknar er lite men detta ser väl härligt ut? Kom o hälsa på!

Hoppas ni njuter lika mycket som jag.


Störst går först =) 

Enormt servicevänlig ombordpersonal som kommer in och frågar om man vill ha frukost? Ja, tack! 

Ännu en vacker dag

Gänget på Hagalund. Lärarna längst fram.... =) Tony lite längre bak =)

Inspekterar den sönderkörda växeln och skadorna som uppstod

Går mot fordon i hall.


Vi fixar lite med elen också...

Snöröjning vid 6 snåret i Östersund

Växlar ska sopas

WC i Åre 8 på morgonen

Anrika Le Ski i Storlien! Där firade jag Milleniumskiftet! 


Zack och jag

Där borta är Norge

Högre än Skåne






Åre Glashytta på Duveds station. Absolut värt ett besök! Jättemysigt! 








Nu åker vi hemåt
Vacker dag



Dimma i Åre

1 kommentar:

  1. Jämtland är vackert. God fortsättning <3

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥