12 oktober 2011

"Min hund"



Gumman har med sig kompis hem från skolan idag. Hon vill stolt visa sin fågel Rasmus och "sin" hund Spicy =)
Hon förklarar hur det kan vara hennes hund för kompisen medan vi går till bilen:

"Jo, min mamma har separerat och nu har hon fått en ny man - eller hur ska man säga - som en partner - och han har en hund som heter Spicy, och det blir ju då som min hund kan man säga!"

-Visst mamma?
-Ehhh???... Kanske inte riktigt så gumman men du får tycka om henne hur mycket du vill.

3 kommentarer:

  1. En gång hund, alltid hund-eller vad det nu är dom säger! =)

    SvaraRadera
  2. Ja senare på kvällen funderade hon vidare: "Mamma, förut när vi hade Varga då hade jag aldrig ont i magen, sedan när vi sålde henne så har jag haft ont i magen - men nu när Spicy är här så har jag inte ont i magen igen"

    Mamma saknar oxå hund! =)

    SvaraRadera
  3. Sjukt söt. Men den där tofsen ;). Kramar Mirjis

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥