09 november 2009

Tomteby


Pepparkaksformar!!!

1 km tomteland!

Jag vet inte vad jag ska känna o tycka idag egentligen. Helt fascinerande och absurt samtidigt. Helt galet och helt störtskönt. När jag gick där bland tusentals tomtar kunde jag ändå inte låta bli att må illa. Som tidigare egen företagare vet jag hur viktigt det är att hålla lågt lager, låga omkostnader... tänkte att deras lagersaldo måste överstiga Malawis BNP. Thats 4 sure!

Till min glädje är jag inte tomtefreak. Då hade jag gått bananas där inne - inget snack om det! Ni som känner mig vet att jag anser att julen är årets ultimata högtid, det är egentligen den ENDA högtiden skulle jag vilja drista mig till. Dagen på Vellingeblomman har varit annorlunda och nästan lite komplex - kan man säga så? Lite schizo helt enkelt. Jag som fullkomligen ÄLSKAR jul och så komma till detta ställe med enorma kvadratmeter täckta med tomtar, änglar, slädar, snö, små hus, luvor, tovat, linne, frostat, glitter, blink, ljus, tindrande ögon, bjällror, rött, vitt, silver, guld, amaryllis, kärvar, granar.... u name it!
Komma till detta ställe och tänka på Afrika! Som jag sa, absurt!

Gör som ni vill med bilderna, njut eller förskjut!

Textfärg

Tomten och hans renar, givetvis rör de sig.





Oj, titta mamma! En tomtearme´.


Här lämnar man sin napp och sin önskelista. Tomten snarkade dock högt när vi var här =)



Om någon undrar: Jo, man kan handla tomtar här.



Enda återförsäljaren i Sverige av dessa tyska miniatyrmodeller av hus, människor, båtar, vägar, bilar, träd, vatten, djur.... och givetvis uppbyggt med belysning och hela kitet. Filippa tryckte på alla knappar för att få igång spelet.




Ett ca 5 veckor gammalt åsneföl som vi vill vara med och döpa. Rosetta var Filippas förslag.


2 kommentarer:

  1. Fölet var såklart det bästa! Resten lite lätt amerikanskt och hysteriskt för min smak även om det finns en viss charm i det också. Kramar Från Mirja

    SvaraRadera
  2. Du har greppat det hela, thats for sure!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥