06 mars 2012

Malmö Museum

-Åhhhh, PRECIS som på Mallis!!!

Dotter F hade lov från skolan måndag och tisdag. Då det är pappas vecka hade jag ändå tur att sluta redan 07 i morse och ville givetvis spendera dagen med gumman, om hon själv hellre ville det än att vara på Fritids. Och det ville hon.

I förslagen jag lämnade till aktivitet fanns: Skåne Djurpark, utflykt till Rövarkulan ( finfint naturområde ) med picknick, Eslövs nya äventyrsbad eller Malmö Museum.

Lite förvånad blev jag allt när hon utan tvekan och med stor entusiasm valde Museum men sagt och gjort!

Vi började med en fika på närliggande cafe där den billigaste mackan kostade 75 kronor, en skål linssoppa 85 kronor och det var en person före oss i kö. Den personen hade beställt en räkmacka to go och jag tror att expediten, som var ensam på bygget, var ute och fiskade räkorna för det tog en evinnerlig tid att dyka upp med denna, till synes, helt vanliga räkmacka. När den sedan med stor möda skulle slås in i en kartong höll Tanten Ewas tålamod verkligen på att gå upp i atomer!!!!
När det äääääääääntligen blev min tur, efter att kvinnan bakom disken och kvinnan framför disken dessutom diskuterat lite av varje som var viktigt, så beställde jag en latte, en chokladboll och ett glas vatten! Hade jag kunnat hade jag gått till ett annat fik..... typ en halv km bort!
Dessutom så var där några arbetare som fixade med någon slags utställning eller liknande som envisades med att ha ytterdörren öppen hela tiden så att jag bittert ångrade att jag lämnat både mössa och vantar och täckbyxorna hemma!

Men låt oss säga att nu vet jag att jag aaaaaldrig ska tipsa någon om det fiket. Dock kan det ligga dem lite i fatet att det inte är säsong för upplägget kändes ju seriöst med fairtrade, eko mm. Men som sagt..... å andra sidan har jag kanske för stora krav på servicen? Man får ju inte begära fööööör mycket, då får man pynta lite mer! =)

Men museumet var helt klart värt inträdet 40 kronor ( att parkera kostade 15kr/tim! ) och på de tre timmar vi var där hann vi inte ens hälften. Ett nytt besök är utlovat.

Vidare från museumet till sjukhuset för att hälsa på fina Steph o sedan då dagen fortskridit utan att mamma fått annat i magen än en latte och en skorpa så fick det bli Mc Donalds till dotters stora förvåning ( Handlar där enbart vid få enstaka tillfällen då vi bilar uppåt ) och glädje! De har lekrum....

NU, är jag trött! God natt vänner.
Mankind? Manpig? Pigman?

-Mamma, kolla vilka coola fötter!
-En sådan Gädda skulle pappa gärna vilja fiska upp!

-Åhhh, mamma titta så sööööööt - den försöker fånga flugan!
I höstas gick en tävling för alla amatörfotografer att fota Malmö under 24 timmar och av detta gjordes en bok. Ola skickade in ett bidrag som inte kom med i boken men väl här på utställningen där alla foton var med. Mycket intressant att se alla olika stilar och hur man fångat dagen den 11-11-11



1 kommentar:

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥