27 mars 2012

Duuuuuktig Tant!


Syrenen är på väg och tulpanerna har knoppar!

Dotter o granntjej kom precis med en "drink" och 13 kronor på en bricka till mig. Som belöning för att jag varit så duktig idag! Och det har jag jävlarimigvarit!

Bytt till sommardäck - vilket inte var helt enkelt då det för det första senast var en verkstad som använt maskin så att få av däcken krävdes ENORM styrka och hävert och en granne... .puh.
Sedan så var det någon annan som bytte däcken senast och det har resulterat i att veven till domkraften nu är borta... så jag fick använda en liten liten skruv... tog en jämans tid och var tungt. Kopparpastan slut, ena däcket helt utan luft och det var med andra ord inte rätt förutsättningar för ett smidigt däckbyte.
Stor irritation. Men nästa gång så vet jag var prylarna är, jag har själv skruvat fast muttrarna, så jag orkar få loss dem igen, jag har förhoppningsvis lokaliserat vem som har min vev och jag har köpt kopparpasta! Pronto!
Veven borta till domkraften så jag fick använda en liten liten liten sketen jävla skruv!
Jaha, punka på ett däck! Jättequl!

Samtidigt som detta - tvättstuga med tillhörande manglande och strykande.

Sedan hämta tre tjejer och lite fika hos grannar med en god Frappe på uteplatsen.
Tjejerna fikar mackor ute och hämtar själva sitt lilla bord från "förrådet" - nu flyttar vi fram alla utemöbler, flytta fram klockan, flytta fram utemöbler! =)

Efter detta dax att äntligen färdigställa sovrummet som jag o Ola började på i augusti!!!!
Såga, borra, plugga och NU sitter alla hyllor fast i betongväggen och jag har äntligen ett "måste" mindre. SÅ skönt! Tvätten är vikt och undanlagd, dammsugit, plockat ner gardiner men hann inte putsa fönstren.
ÄNTLIGEN klart!

Men, nog tusan var jag värd en drink och 13 kronor från två underbara tjejer!
Nu ska soffan intas!


6 kommentarer:

  1. WoW! keep up the good work. Hmmmm, jag funderar på vad jag har gjort idag för att kontra..... Nä, jag var inte värd 13 kronor idag, möjligtvis 4,50. Sov gott! Kramkram

    SvaraRadera
  2. Tack Anna, Tack! Precis vad jag ville höra - lite beröm. Jag är ganska säker på att dina dagar är värda betydligt mer än 13 spänn... och det VARJE dag! Puzz på dig

    SvaraRadera
  3. Åh, klart du är värd detta! Anna, du är också värd dricks.

    SvaraRadera
  4. Åh tack Maria - även du går in under denna kategori - värd att hyllas av sina barn =)
    KRAM o ses på måndag

    SvaraRadera
  5. Dricks!!!???? Jo,jag tackar!!

    SvaraRadera
  6. Kanon med hyllorna!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥