05 februari 2012

"Världens bästa mamma!"


Helgen har gått alldeles för fort. Fiollektion, fika på Kahls på Nova, besök av Steph och så fondue med Steph, Magdis, K , V och gumman, På spåret på TV, Tjejerna tittar på film och vi stora tjejer sitter i soffan o snackar. K och V sover över och lovar tillsammans med dottern dyrt o heligt att INTE väcka mig före 07 som de gjorde förra gången de sov över. Vi går gemensamt ut i köket och jag pekar militäriskt och skräckinjagande och med "Madame Karp" rösten säger jag att de INTE får väcka mig före den korta visaren kommit på 9. Alla förstår allvaret, memorerar, nickar med stora ögon och lovar....
Sedan får Tanten Ewa mysa lite med en film och ett glas rött =)
Lördag morgon vaknar jag till vid halv nio av ljud från gummans rum men tro det eller ej så hinner klockan bli 09.23 innan de tre småtjejerna kommer in i sovrummet och "beställer frukost!". Sagt och gjort - varma mackor, kalaspuffar, äpplen, juice, oboy och latte till mamman.
Sedan hänger småtjejerna på rummet och gör sitt och jag stökar på efter gårdagens fondue. Ordnar oxfilelunch ( som vi alltid har på helgerna... ha ha ) och så drar vi tillsammans med tjejernas mamma på badet. Simmar och busar i nära två timmar. Sedan hem och varva ner, lite vin, lite fix o så tacomiddag inför melodifestivalen. Dotter, K och jag klär oss fint i klänningar och kjol. Vi laddar och för protokoll. Sean Banan föll tjejerna på läppen och jag var inte imponerad av någon, möjligtvis Loreen. Denna kväll sover vi själva dotter och jag.
Söndag fiolträning i en halvtimma, frukost och så kommer K och V och jag drar till fjärde våningen för latte o frulle. Dottern ska på kalas 14 så vi slår in paket och skyndar. Väl där visade det sig att kalaset ju var igår!!! Men vad gör väl det för två 8-åringar. Pinjatan var visserligen sönderslagen och slängd men att få leka tre timmar med en kompis, äta godis och tårta helt själv föll nog båda på läppen! Inga sura miner där inte. Jag hann hälsa på en god vän som jag träffar alldeles för sällan o Agneta fick lite frist på jobbet. Hem och plocka upp tre småtjejer igen ( hade nästan börjat sakna dem ) och iväg till Malmö för att se Mästerkatten i 3D. Popcorn, coca-cola och glasögon och tre tjejer som gestikulerade vilt efter allt som syntes komma mot oss genom duken. Första parkett satt vi ju på!
Hem för att kvällsfika och krama pappa som kom förbi, nu ska mamma vräka sig i soffan och kolla film. Och givetvis.... ett glas rött. En toppenhelg som avslutades med att dotter fick både kramar och skön massage i de växtvärkande benen. Med små fingrar flätade runt min hals så går gumman igenom helgen och säger så: Du är VÄRLDENS BÄSTA MAMMA! Jag älskar dig!

Inget kan göra mig lyckligare, jag har världens underbaraste dotter! <3



2 kommentarer:

  1. Vilken helg! Jag blir glad för er skull!!!

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att din helg inte gick av för hackor heller Anna, trots kylan. Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥