05 februari 2012

Färdigställning!


Så har vi gått vår första fiollektion. Lärarinnan Linda var TOPPEN och mycket sträng men snäll. Filippa som kom in på reservplats har missat de första två gångerna men hon har redan pluggat in och ikapp känns det som, hon gillade detta verkligen. Skönt med tanke på den sura minen på väg dit, gråten och tjurigheten i att "Jag VILL INTE!"... inte ens en sådan lockelse som att hon ska spela som Alexander Rybakk var något som hjälpte. Men... Linda fixade biffen och nu är hon helt inne på detta. Ja, som sagt, vi har ju bara gått en gång....

Mamma tycker oxå det är superroligt. Dyrt verkar det bli men för tusan, vad ska man lägga pengar på om inte sitt barn?

Så nu har vi övat en halvtimme i pyjamas och nu drar jag upp till grannen på frulle! Jag har helt enkelt VÄRLDENS BÄSTA GRANNAR!



2 kommentarer:

  1. Kära Ewa! Sån fin blogg du har! Jag har också en blogg här men de inläggen är samma som på min hemsida, för 2 syften, ett för "jobb" och ett "privat". Vi hörs snart igen! kram kram

    SvaraRadera
  2. Jättekul med musik. Hoppas ni hänger vid, både du och Filippa. Spela ett instrument, har man glädje av hela livet. Lycka till båda två.
    /Lasse

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥