27 februari 2012

Farfar


Farfar har fyllt år och givetvis ville vi fira honom. Han är ju världens bästa farfar och att åka hem till farmor och farfar står alltid högt på både min och dotterns önskelista.

Presenten i år fick bli enkel men god. En Chateauneuf-du-pape från 09 som han blev mycket nöjd med. I present fick han även en tårta i TantEwa stil. Då farfar härstammar från Finland och deras underbara stuga finns i Finska skärgården försökte jag mig på en tårta med Finska flaggan, deras sommarstuga och så blommorna för att något skulle vara fint =)

Kvällen som alltid lyckad, farmors underbart goda mat och trevligt sällskap. För mig som inte träffat gumman på en hel vecka så slutade kvällen underbart med en liten kropp tätt tryckt mot min, hennes armar om in hals och ena handens fingrar flätade med mina. Sedan sov vi båda gott. Sådan värme och kärlek!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥