12 juni 2014

Götelaborrrrrg!

Bästa goa kompisen Magnus bjöd mig till Götet i helgen. På Håkan Hellström... Ingen idol direkt. Ingen kille jag ens lyssnar på eller skulle köpa skiva av. Faktum är att han tillhör den där gruppen artister som får mig att bara .... inte må bra lixom... när han sjunger och rör sig sådär märkligt som bara han kan!
Så jag tackade nej när jag fick frågan: "Ska du inte hänga med till Göteborg på Håkan Hellström?" - två gånger tackade jag nej. Men så tänkte jag: "Va fan Ewa, var inte så tjurig, öppna dina sinnen och ge karln en chans ( Håkan alltså ). Jag gillar ju Uffe och han sjunger heller inte speciellt bra och hans rörelseschema är väl snarast obefintligt och kan inte bedömas speciellt bra det heller.
Så... Göteborg är en grym stad och Magnus en kompis jag har riktigt skoj med så - go for it!
Sagt o gjort, Filippa fick vara hos pappa för första gången på vår helg. Det kändes i hjärtat... första gången jag inte har henne på min helg sedan hon föddes. Första gången jag eg kan göra något själv, gå ut och festa. Men det kändes, i hjärtat.

Redan på tåget upp startar det igång med en god vän tillika kollega och vi hamnar i bistron och går loss på några flaskor. Goa o glada möter vi Götet och där har jag fått order i min mobil att ta en spårvagn för att möta upp en annan väninna jag inte sett på ca tio år. Det var lite mekkigt men efter en halvtimma - 40 min så var jag där. SÅ trevligt och alldeles för kort tid för att gå igenom våra liv de senaste tio åren.

Magnus kom med flyg direkt från London så det började bli dax möta upp m honom i stan men före dess var det ju tänkt klämma in härliga Ytte och Markus Persson från Östersund oxå... ja, det är inte lätt för en tant i Storstan.

Kvällen slutade runt halv sju på vårt hotellrum och då hade vi hunnit både prata om livet, hänga på olika barer, dansa vilt och rumla hemåt för att fortsätta våra - för oss i det läget - intressanta diskussioner. TACK Ytte och Markus - så qul natt!

Lördagen var ganska lugn, lunch på mitt gamla jobb Farellis och nostalgin flödade. Träffade min gamla chef som fortfarande jobbade kvar, i övrigt var det baske mig samma meny tom! Galet.
Vi promenerade till Haga, fikade, fönstershoppade och jag fick min Aura målad av en gatukonstnär. Mycket intressant och det slår en att hon klämmer in några saker som andra i samma situation nämnt. Båg eller ej? Det är frågan... tavlan blev glad, kärleksfull och vacker iaf.

Så blev det då eftermiddag, god mat på hotellet, vi gjorde oss redo och tog oss till Ullevi. Kvällen var helt underbar. Inte ett moln och det gassade rejält på läktaren. Termometern visade på 27 grader och vi hade kall öl i näven. Publiken i patriotisk extas... vi lite mer sparsamma med förväntningarna. Mest roade av alla fans. Så kom han då - Håkan... ja vilken kille! För just så känns han, som en kille, grannkillen - lillebrorsan - mysfritidsledaren. Småsnackade på sin goa dialekt, berättade om barndom coh tankar och visade foton på sig själv som barn. Hade gästartister som jag heller inte kan med..: Fredde Wadling, Veronica Maggio....
Och så sjöng han, publiken sjöng med, publiken körde vågen, grät, skrek, böljade, vrålade och höll konserten nästan själva. Kunde hela texter. I ärlighetens namn måste jag säga att till trots jag fortfarande inte tycker att han sjunger speciellt bra eller är speciellt bra så var det den  i särklass häftigaste konsert jag varit på. Jag har ändå varit på ett trettiotal av de större. Jag var med på Ullevi då Bossen sprängde publikrekordet. Ikväll rök det med några tusen. Över 69 000 människor var där! Störst i Norden! Galet, det var galet - jag lovar. Och det var en magisk kväll. Jag kan förstå att han är så älskad. Han stod där som godheten själv, som kärlek men sin väna stämma:  "Hur kan alla ni veta vem JAG är???"
Vi behöver det nu, kärlek, i vår hårda värld. Någon med go dialekt och som talar med små vackra bokstäver. Håkan, jag förstår att du är ett fenomen. Du var fantastisk... men inte för din sångröst.

En underbar helg. Älska Göteborg! Bara gör det. Tack Magnus - Tack för en underbar helg!




Magnus, Markus och Ytte och vi gör stan! 




Laddade för Håkan med 69 000 andra



En böljande kärleksmassa



Lunch på mitt gamla jobb! Samma meny som då... 


Min Aura! Fin va? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥