04 november 2009

KALLT så-in-i-h-vete!!!

Jäklar anamma vad det kan blåsa och svida och vina här. Som Sibiriska tundran. Jag minns en gång för sjutusen år sedan då jag gick på en tur till Blåhammaren m Johan Ranbrandt. Det var min allra första tur i fjällen vill jag minnas.
Zita o Blaise var med, vi såg inte ens fram till nästa kryss och vinden låg på så in i bomben. Snön ven och hundarna var som isstatyer på den sidan de gick mot vinden. De hade verkligen en full issköld. Det var SÅ kallt!
Så känns det här oxå - men hittar inte isen... =)
Skillnaden är nog att jag klär mig för dåligt. Idag hade jag mina stretchbrallor från Tierra som är super när man åker långfärdsskridskor, ute i skogen mm. Hade även min Lundhags jacka. ( Dagens outfit!!! ha ha )
Vad man borde ha är ju underställ och kanske skalbyxorna. Men det är svårt att tänka så när man tittar på termometern o den visar +7 grader och ute ser det lixom höstigt ut.
ATT jag inte lärt mig på fyra år! Galet lång inlärningstid kan man tycka.
I morrn ska jag ta på skalbyxorna! Jupp

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥