07 november 2009

Besök i morgon

Farmor o farfar har besök av goda vänner från Finland. De vill även komma o besöka oss så jag har gjort en soppa ( som blev fantastiskt god faktiskt ) och bakat bröd till i morgon då de äter lunch här hos oss.
Igår var vi ute med styrelsen och åt på Grand Hotell här i Lund. Det är mycket tjusigt med höga valv och mycket utsmyckningar. Byggt 1899 under renässansen o i jugendstil. Det är mycket mycket vackert.



Menyn och priserna därefter men tyvärr måste jag säga att jag inte var imponerad igår. Vi var tre st som beställde Sjötunga Walewska och jag kan nästan svära på att det INTE var Sjötunga. Tydligen så var det lite dåligt samvete när vi sade till och de drog helt enkelt bort två stycken varmrätter a 395 kr från menyn! Det tyder väl eg bara på att vi hade rätt, annars skulle man aldrig göra så. Man kan bli bjuden på kaffe o dessert men att dra bort priset för en hel maträtt händer i princip aldrig.

Hur som helst så var kvällen trevlig och jag fortsatte med lite drinkar med grannen fram till morgonkvisten. Jag var mao ganska så sliten idag. Kom i säng vid 5 snåret.

Hoppas ni har det gott. Mina favorittjejer är i Vemdalen på Forum. Ha det bara underbart kanonsuperbra tjejer! =)


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥