27 januari 2013

Förväntad träningsvärk

Blev 13 km i spåret i Marieby idag. Sist jag åkte skidor var förra vintern en gång och innan det vintern före och två gånger... men, jag höll ihop och visst inser jag att träningsvärken kommer kännas - men det finns väl ingen skönare värk faktiskt.
Och det var ju verkligen värt varenda minut. Härlig dag och minus 7, klart, sol och ... ni vet.

Vinterstaden öppnar upp 9 feb och jag tog mig friheten att reka lite åt er. Vattnet är kallt och bastun varm - som det ska vara. Fästningen har tagit form och står nog klar nu. Medvinden ska plogas och så kör vi igång med alla aktiviteter. Det kan vara tusentals ute på isen en helg.
Livskvalitet om man gillar lite aktiviteter och att bli rosig om kinderna. Sedan när vårsolen börjar värma kommer solstolarna fram. Längtar.

På onsdag åker jag ner till mitt hjärta och får stanna ända till söndag! SOM jag längtar!
Helgen efter ska gumman och jag tillbringa på hotell i Stockholm. Bara vi och allt hon vill göra.
Hjärtat...

Vy mot Oviksfjällen

Naturreservatet Ändsjön syns därnere



9 feb drar Vinterstaden igång och då även Medvinden och andra aktiviteter på vår sjö
                                               


Provade isvaken, skönt och friskt


Sågar upp poolen

Välkommen i! 


Årets snöborg är strax klar


Badhusparken

Eivor och Mirja väntar in mig uppe vid Nessmyra



Gunnars härliga spår


Lite paus för tanten




3 kommentarer:

  1. Vår vackra och vintriga stad.

    SvaraRadera
  2. Finfint!! Tack för senast:D

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från ett härligt ställe :)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥