30 juli 2012

En bit på väg!

Svenne slipar luckor

10 timmar i lägenheten idag. Gav resultat, fått upp coverupfilten, målat taket, målat i köket, fått upp 5 våder tapet, börjat lägga golvet.
Och min vädjan på Facebook gav resultat. Ytte först in med en latte och gott sällskap - SÅ GÖTT se henne igen! Det var många, många år sedan. Sedan dök härliga Barkley upp - go o glad som alltid. Anna-Karin med karl och "Puppstjärtar" blev nästa och nu började det bli "crowded".
Sedan dyker Sten in med glass, macka och latte. Som jag sagt, vad skulle jag göra utan alla dessa underbara människor?
Anna-Karin åker hem och hämtar en trappstege jag får låna, Svenne med alla tre barn dyker in och hjälper mig i många timmar med målning, golvläggning och med sig hade de korv Stroganoff! Fantastiska!


Anna kom förbi med dotter som lekt hos dem hela dagen. Bad i Storsjön, tittat på nyfödd kalv, hittat död fågelunge, hoppat på höloftet, gjort pyssel, ätit, busat och haft det BÄST! Underbart och får dessutom lämna dotter där i morgon igen =)

Vid bad i sjön tyckte Filippa det var väldigt kallt. Berättar för mig om aktiviteten med tydlig beundran i rösten: "Mamma, Ellen bara SPRANG rakt ut i vattnet! Du vet så som man ska göra för att inte frysa. Jag fegade ur helt! Det måste vara hennes pappa som lärt henne det!"

Lång dag och fötterna värker. I morgon spottar jag i nävarna och tar nya tag. TACK för idag alla kära.
Lunchrast
Emilia målar väggen
Susanne i slipartagen
Tapetserar med tapeterna gumman valt
Christoffer ska lägga golv.... Moa äter ostbollar!
Moa tar en paus i målandet av alla luckor och lådor. Visar sedan dottern omgivningarna

3 kommentarer:

  1. Räkna med besök nästa gång!

    SvaraRadera
  2. En sak till som hon skulle berätta för sin mamma var att hon KAN GÅ PÅ STYLTOR!!! Det är roligt att ha henne här. Hon har så mycket roligt att berätta och det är ju så kul att tjejerna får leka ihop sej riktigt!!!

    SvaraRadera
  3. Å du är i goda händer Ewa! Fina vänner du har!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥