01 juni 2012

Melodifestivalen



Jag är lite dålig på att uppdatera men skyller på min opererade fot. Från festivalen som vi avnjöt med rose och ugnsbakad lax med god sallad och Hollandaisesås kan jag leverera lite härliga dansbilder från tjejer som var uppklädda och engagerade.
Många var favoriterna, Tysklands bidrag hade en ung kille i mössa som front och gumman tyckte han var jättelik David - Adams pappa! Hon var inte helt ute o cyklade.
Den norske sångaren gick givetvis hem men det hejades även friskt på Rumänien, Grekland, Sverige givetvis och många fler.
Loreen gjorde en fantastisk insats och dansen är riktigt häftig - ett riktigt läckert nummer.

I vanlig ordning så tippades det vem vinnare och de kommande skulle vara. I år körde vi på de topp tio. Kan väl erkänna att både jag och Despina var riktigt usla att tippa i år och vi scorade in endast 4 var av de 10 första. Men ger segern till henne då hon var bombsäker på att Sverige skulle vinna medan jag var lite mer osäker och tänkte att det inte alls låg rätt till politiskt.
Men jag böjer mig och Gratulerar grannen! =)








2 kommentarer:

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥