04 juni 2012

Helgens avslut



Ännu en härlig helg med grannar på gården. Grannarna tar god hand om mig och utfodrar mig varje dag, lämnar och hämtar barn och underhåller mig på alla möjliga sätt. Vad skulle jag gjort med en opererad fot i detta nu utan dem?

Idag föreslog jag en utflykt till Rövarkulan vid Löberöd och en fotosession med Dimos. Han fotograferar ofta och gärna och har många ideér så idag tog vi några av utebilderna.
Alla blir inte bra men några blir riktigt lyckade.
Vi söker rätt ställe för foto och samtidigt bra för barn att busa på
Vackra ställen finns det gott om
Vi går och går...

Mysig tjej klev ner sig i Bråån

Fikadax

Titta där! Ser du fiskarna!

Kidsen vadade i vattnet, letade fiskar, insekter och blommor och bara hade det gott. Despina fick tom en liten liten stunds vila på filten. Picknikfikat var givetvis med och med pannkakor, mackor, varm choklad, melon, juice, kaffe, chokladbollar, lavendelkakor, äppelbitar och annat så mådde vi alla gott trots jobbet.
Fotografen tröttare än "modellen" och vilar ut i grönskan

Kvällen avslutades med Souvlakis, dryck och en utklassning i Mökkipeli. ( jag utklassade Despina alltså! )
Hoppas ni alla haft en lika skön helg trots kylan. Vi kom iaf upp till nästan 15 idag!
Och i morgon bär det av till vackra Jämtland! Here I come!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni fick! Hoppas vi hinner ses i Fillsta nu när du kommer hem en sväng!!!! Längtar latte o lite Ewa snack!!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också hänga i Fillsta!!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥