14 april 2011

Underbara känslan av HEMMA

En snabb tur upp till Östersund gav mig åter lite energi. Solsken både onsdagen då jag kom upp och torsdagen då jag lyfte. Kanske lever jag i en bubbla eller så är solguden alltid på min sida men varför känns det som solen ständigt strålar när jag befinner mig i Jämtland? Nu sitter jag här i Lund och det är torsd em och här ser allt ut precis som vanligt, mulet, grått och råkallt fuktigt.
Men.... snöfritt om nu det är det primära =)

Mina 24 timmar i staden hann ge mig en långfika med min allra äldsta vän, Anki. Från barnsben i Tåsjö har vi varit vänner - hon är underbar! Hennes liv går inte att beskriva och det passar sig inte heller här men hon är den allra allra första jag skulle skänka pengar om jag en gång vann några. All respekt och beundran till denna enorma tjej som pallat och fortfarande pallar och står upp. Varken människor, samhälle eller lagar tycks stå på hennes sida. Och trots att det inte finns en människa jag känner som har mer rätt att vara bitter och ge upp så har hon aldrig visat minsta uns av detta. Hon är fantastisk! Måtte bara andra förstå hur otrolig hon är!

Nog med sentimentalitet. Östersund var härligt. Intervju, promenad på stan, sitta mot en vägg och vända ansiktet mot solen, lite shopping.... och så avslut hos fina Mirja o Matte som åter tvingas lyssna på mina invecklade relationer och funderingar om livet.
Kvällsmys hos Mirja o Matte med den upplysta skidbacken på andra sidan Storsjön

Jo, jag trivs där lixom... hemma...

Stortorget har blivit otroligt stort! Kan inte förstå att det är samma yta som tidigare... märkligt.
Thorsten Renqists "Kören" på Stortorget sjunger ur The Real Groups skiva The Real Album
Jodå, man sitter ute på restaurang här i "Norrland" oxå =)
Skidbacken på Frösön på andra sidan sundet är ju ett lika fint landmärke som Turning Torso eller något annat bygge.

6 kommentarer:

  1. Goda vänner ska man vara rädd om. Barndomsvänner är särskilt kära.

    SvaraRadera
  2. Ja,det ser stort ut,stortorget, lite dött kanske.
    Härliga timmar du fick här! Och,var så lugn, solen sken idag oxå!!!
    KRAM på dej kompis!

    SvaraRadera
  3. Gulliga du! Massa kramar och kom hem snart igen. Mirja och Matte

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Olivens mamma: Jaaaa, vänner - vad vore jag utan vänner - utan er!
    Fillsta: Tja, vet inte det jag - klockan har precis passerat 18.30 och det är tiden då butikerna stängt och folk inte riktigt hunnit in för att öla och äta ännu. Kan nog känna att Östersund är en oerhört levande stad oavsett tid på dygnet eller dag i veckan.
    Mirja o Matte: Jaaaaaa, kommer gärna! ♥ på er alla

    SvaraRadera
  6. Oj tack snälla för fina ord, men som jag brukar säga (alla har vi vårt eget lilla elände)o i slutänden så jämnar det ut sig. Och du själv har inte vandrat den lättaste vägen men istället lärt dig massor. Som sagt man får mycket kunskap, och motgångar ger styrka och det behöver man på vägen genom livet som inte alltid är lätt att vandra alla gånger och som det är för oss alla fast i olika perioder i livet. Tack för trevlig prat och fikastund sist
    kram anki

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥