02 april 2011

Hemma

Så följer här lite rapporter från Jamtelandet det fagra =)

Så är vi på plats. Skönt och ni känner alla igen den där känslan man får i bröstet av något "gammalt och bekant", av minnen, dofter och känslor. Schemat är späckat som vanligt men det är enbart skoj. Jag har ändå en lucka på måndag mellan 9-12 och på onsdag fram till 14 =)
Hinner träffa en hel del nya denna gång och Lotta har tänkt till och bestämt en krogrunda på måndag som jag bjöd in ett gäng till så det blir superskoj.
I torsdags hämtades vi av Svenne o Towa och jag o Svenne satt uppe och pratade till 04 och hinkade vin. Gårdagen blev en sväng till skogen och korvgrillning, sola och tjejerna byggde fästningar och krigade. Härlig middag på kvällen och samkväm med Kicki.
Igår värmde solen och Filippa var helt genomblöt av svett och helt röd då hennes orutinerade "skånske" mamma satte på henne en fleecejacka under overallen. Man behöver det i Skåne nämligen, där blåser det kallt och rått. Nu har jag ju bott borta i fem år och redan glömt värmen här trots att jag alltid försöker övertyga alla om att det ÄR så! =)
Så igår när Filippa varit ute i tio minuter kom hon in och nästan grät, "Mamma, jag svettas IHJÄL!" En enda tunn tröja var fullt tillräckligt men det fattade ju inte jag.... =)
Idag är vi mer rutinerade.
På schemat idag står en skotertur, lite våfflor, iväg till Lelle o Gunilla och vi snikar nog in oss på nattsömnen där.




2 kommentarer:

  1. Ja, visst är vårvintern härlig! Vi ses imorgon. Kram så länge

    SvaraRadera
  2. NICE!!!!!!
    Ska bli sköj o ses imorrn! Har köpt en ny lattesmak, vi får se om den e smarrig!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥