07 maj 2012

Opererad

Så då var jag opererad oxå. En ny erfarenhet och nu äger jag ett par kryckor!
Op gick finfint men klart det är obehagligt att någon sågar i ens fot... Den snälle läkaren uttryckte först förvåning över att jag öht kunnat gå så bra jag kunnat och att jag kunde gå i fjällen, röra mig så pass osv med tanke på hur det såg ut där inne. En massiv inflammation och dessutom hittade han något inne i leden. Kan ev vara en benbit som sprängts loss för länge sedan vid någon skada. Den är skickad på analys. Han har sågat bort ben och brosk ovanpå tån samt ovanpå o runt leden. Det var tydligen en hel del.
Efter avlägsnande av allt detta skit så blev han återigen förvånad att under så var min led fin och med allt som ska finnas där och han kunde böja min tå i 90 grader.
Jag begriper inte så mycket av allt detta men jag begriper röstläge och ord och kunde tyda att han både var förvånad och lättat glad över det hela så jag tror ju givetvis själv att det är SUPER!
Så nu blir det lite narkotikapreparat istället för vin och sjukskrivning ända till 17 juni. Redan i morgon ska träningen börja.

Det blir nog bra. Har jag tur kan jag kanske tom åter igen börja springa lite, det har jag inte kunnat göra på över två år. Härligt. Jag är ju en sådan träningsnarkoman! =)
Före
Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥