05 juni 2011

Skärpning Ewa!

Rapsen är som ni vet helt underbart vacker och enormt smärtsamt för ögonen i dessa massor som fälten här erbjuder.
Längs havet i Ystad-Svarte är en vacker sträcka. Igår stod här ett rådjurskid i makadamen och vinglade på nyfödda ben....
Vy mot Ystad


Fick skäll av Fillsta idag - hon tycker jag är dålig på att uppdatera. Det har hon rätt i. Det har varit lite mycket nu, minst sagt. Dessutom bara tidiga mornar så man är lite off...

Men tänkte iaf bjuda på en kavalkad från mitt jobb och den fantastiska utsikt jag bjuds på varje dag. Vädret de sista 4 dagarna har varit helt otroligt här i Skåne. Medelhavsvärme och nästan blankt glittrande hav. Det är synd att man just denna period jobbar 8-10 timmars pass varje dag.
Men kvällarna har tillbringats med underbara grannar på gården och god dryck och grillat.

Underbart just nu!

På lunchen satte jag mig i hamnen i Ystad och åt gårdagens rester. Blodig oxfile och Aages hemgjorda potatissallad. Sämre kan man ha det på jobbet.
Någon har glömt en kanon på perrongen i Landskrona!

I Helsingborg pågår Beachvolleyboll turnering på stranden. 980 lag anmälda och vädret hade knappast kunnat varit gynsammare. Är det Venice Beach i Kalifornien jag passerar med mitt tåg eller är det Fria Bad och Gröningen i Helsingborg? Underbar stämning och massor med människor.

3 kommentarer:

  1. Men?????? det verkar ju inte vara nåt fel på Skåne!!!! Ser ju ut som värsta playan!!!
    Här har det varit regn o rusk på sistone.....
    Du kanske ska stanna kvar där..... ;)hehe
    Närå, vi tycker det ska bli skitkul att du kommer hem igen!
    Ps, tog du reda på kanoten?

    SvaraRadera
  2. Du känner mig Fillsta, det första som slog mig var: Jag tar kanoten!

    SvaraRadera
  3. är den inte kvar då? Än kanske det finns tid....

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥