17 juni 2011

Det HÄR!


Är en av de saker jag längtar hem till. Just nu i skrivande stund klockan 00.25 så är det ljust hemma i Östersund.
Här i Skåne är det becksvart. Visst, jag erkänner att temperaturen är något högre här men lika förbannat så regnar det ute nu, är blåsigt och endast 14 grader så då kan jag lika gärna ha 12 grader och ljuset - ljuset - det härliga sommarljuset.

Men, du vet att jag tycker Skåne är fantastiskt vackert Lasse =)
Det gäller att ha attityd ju!
Bild från bangården ( min arbetsplats ) från samma tidpunkt som bilden ovan. Man förstår ju att det är så otroligt mycket belysning.

En sida som verkligen visar vårt fantastiska land och hur stor skillnaden på ljuset är sommar som vinter är denna - jätteroligt gå in och kolla just på natten. Vi har ett enormt omfång på vårt land, inget snack om det. Och ljust midnattsolen är ju en otroligt exotisk upplevelse för många av våra utländska turister som vallfärdar från Asien, USA och andra delar just för att se den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥