27 maj 2013

Mors Dag - till Filippa

I morse ringde hon, mitt allt, mitt hjärta, min tjej! En klingande glad röst som gratulerade mig på Mors Dag.
Det är en gåva att få vara mamma till denna underbara tjej! En sprudlande levnadsglad och positiv tjej. Med ett stort hjärta, empati och omtanke - kanske ovanligt för att vara så ung.
En tjej som kan gråta floder över nyckelpigan hon råkade trampa ihjäl, som slår in paket till alla kompisar som kommer på hennes födelsedagskalas för att alla ska få presenter, som bäddar in mina fötter med täcket i sängen för att jag inte ska frysa och som fortfarande flera år senare ännu saknar och gråter efter vår fina fina Varga.

Aldrig hade jag kunnat ana att en kärlek kunde vara så stor. Tacksam över att få vara din mamma Filippa! Jag hoppas att vi för alltid kommer att vara så nära varandra som vi är och har varit fram tills denna dag. Vi har alltid haft ett speciellt band som är lätt att se även för andra.

Du är min allra bästa vän och den jag allra helst vill vara med. Din glädje smittar och jag kan inte låta bli att älska ditt humör ibland då jag känner igen mig själv så väl.

Det är oerhört smärtsamt att vara frånskild från dig och jag hoppas att du en dag förstår varför jag var tvungen att göra denna resa och att den kommer att vara ett stöd för dig i alla resor du själv kommer att måsta göra. Låt aldrig någon trampa på dig och var dig själv, alltid!

Tack fina du för att jag får vara din mamma. Jag älskar dig Filippa!















1 kommentar:

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥