28 maj 2013

Idag somnade hon in - Guiness

Idag somnade hon in, Guiness.
En akut livmoderinflammation överraskade oss alla och veterinären konstaterade att hon förmodligen inte ens hade klarat natten.... Svenne som i eftermiddags åkte in med en hund han trodde var lite sjuk och skulle få lite antibiotika kom istället hem med ett tomt halsband...

Vackra Guiness. Familjen Millbergs hund som jag 2004 köpte av familjen Esplund. Redan då som 8 v valp visste jag att hon var speciell och hon var en ovanligt vacker hund.
Som ensamstående mamma till en liten tjej på knappa året blev det för tufft och jag tvingades sälja min fina hund. Men Svenne och Kicki var familjen som köpte henne och på så sätt så fick jag ju nästan behålla henne ändå.

Guiness fick ett underbart hem med en familj som har älskat henne minst lika mycket som jag själv. Hon har haft ett underbart liv med massor med frihet, precis som man ska få ha när man är hund.

Från hennes valpkull köpte jag och Filippa så småningom Varga, även detta en underbar hund och vacker som sin mor.
Situationer i livet och att jag åter blev ensamstående och inte hade någon hjälp att ta till i Lund gjorde att Varga fick flytta till en underbar familj utanför Umeå.
Så många tårar vi fällt av saknad efter henne.
Nu fäller vi tårar för Guiness. Vackra fina Guiness.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥