12 maj 2013

Helg med besök och lisa för själen

Rompa och Helene är här och hälsar på. Helene har blivit tilldelad årets Bragdlejon av Lions och priset mottogs på Holiday Club i Åre i Fredags. Så jag fick äran att skjutsa dem i mitt tåg till Stationen i Östersund och sedan vidare med bil upp till Åre. En underbar trerätters avnjöts på Holiday och snack och trivsel innan jag vände hemåt och en arbetsdag.
Idag lördag möttes vi upp på Lundhags i Järpen där lite shopping tog vid. Dagen och aftonen/kvällen fortgick sedan med lunch på Törners, middag i min soldränkta lya med fjällutsikt och så avslutade vi med en tvåtimmars fridfull tur i skogen där vi bjöds på ett skådespel i Naturens smak. Inte mindre än 8 älgar förärade oss sin uppenbarelse och ett intensivt orrspel spelades upp. Stilla vid Höktjärn lyssnar vi på alla ljud som endast skogen kan erbjuda oss.

Nu väntar sängen och jag tackar för att ha fått upplevt ännu en underbar dag i denna vackra stad med omgivningar.



Min underbara stad strax före midnatt den 11 maj-2013


Stillsamt lugn och bara ett knarrande, surrande, sorlande, pipande, kvittrande och kluckande från alla fåglar i kvällningen


Kan man annat än känna sig fridfull här? 





En nyfiken som spanar på oss på nära håll, tre syskon som spanar på oss på lite tryggare avstånd uppe på "lägda" =) 




Lite god mat och vin hann vi med



En tur runt elljusspåret på Frösön





Vår vackra stad! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥