20 juni 2010

Mallis i bilder

Cala Bona
Flätorna gjorde ont så ont - men fint blev det.
Hoppar och busar, dyker och lärde sig simma
Middag med mamma
Jag på terassen med ett glas vin, gumman i poolen ( ser ni henne ) med en kompis
Show varje kväll, de var superduktiga!
Poolen var populär även på kvällen, F ville gärna nattbada


Mallis, vi var ju där. Cala Bona och Sunwing resort. Min första Resort/charter/inclusive resa. Jag kan erkänna jag var skeptisk. Tog mig ca tre dagar att vänja mig. Att sluta tänka på tredje världen varje gång jag skulle äta och såg frosseriet bland oss turister, hur man tog för sig av ALLA rätter och sedan skrapade i papperskorgen. För ingen kan möjligtvis äta allt som där bjöds på denna enorma buffe.
Tog tid att vänja mig vid buffleriet, de tätt tätt ställda solstolarna, alla barn som skrek i högan sky efter sin kompis på andra sidan poolen - som om ingen annan existerade just där och då än just dom, så var det ju antagligen i deras värld men... puh.

Men sedan, när jag kommit in i det, när jag accepterat och kunde njuta så gick det bra och på dag 5-6-7 hade jag hittat lokalbussarna som tog oss till egna stränder utan skrik, till billigare mat och till det genuina för mig och gumman där vi fick rå varandra och semestra.
Ving erbjöd ansiktsmålning, sagostund, filmtime, ministars, show, Lollo o Bernie, lekar, måla, rita, bus, skattjakt, indiantema, pirattema, beachvolleyboll, vattenpolo, vattengympa mm mm. Det var tufft att hänga med på alla tider. Man hade varit helt sönderstressad om man skulle ha deltagit i allt som erbjöds. Lollo o Bernie var ett fenomen. Gumman helt såld på dessa figurer och tvekade inte att ställa sig tre gånger i kön för kramar. Betänk att kön bestod av ca 100-150 ungar.

Det var summa sumarum en toppenvecka och Mallorca överraskade stort. Inte alls som de andra charteröarna som jag felaktigt trott. Vi satsar redan på att spara pengar för att åka dit i höst en vecka till. Vi blev bitna, gumman och jag.
Lite bilder till er.

Kram
På väg på skattjakt
Middag med gumman
Vi hade det gott, jämans gott.


På "vår egna" strand hade vi det super
Vårt sandslott med egen kanon och kanonkulor
Lokalbussen till "egen vik"
Jag var oxå där!
Självklart hittade vi både hundar och katter att gosa med =)
Även mamma fick dricka gott - Sangria varje dag.
Kramas med Isidor
Kramas med Bernie
Kramas med Lollo OCH sitta i knä..
Sångstund med hela gänget
Minidisco med Lollo, Bernie, Isidor, Bum-Bum, Tvättis och Farbror Grubb.
Vi äter gott...
Vi äter gott efteråt också
West Water park och MASSOR med vattenbus
Delfinshowen otrolig. Full fart på ryggen
Vi fick bästa platserna, "Splash Area"
Tryckare med sjölejon
Full fart och enormt tempo

Vi spanar efter och fångar ett gäng grodor.
Ansiktsmålning kl 15 - Lejon


5 kommentarer:

  1. Ojojojojojojoj! Man blir tokavis! Gud vad skönt ni verkar ha haft det! Låter som en urklok idé att göra om det:-)

    Kram till er båda!

    SvaraRadera
  2. Waaaaow!!! ser verkligen underbart ut!! Nästa gång vill jag följa med:D

    SvaraRadera
  3. Jo, vi hade det sjukt bra faktiskt. Borde tagit två veckor ju. Känner mig vuxen, mogen - ja rejält med vuxenpoäng faktiskt.
    Åkt på "riktig" charter o gillade det!

    Joanna - nästan som Isla Margarita eller hur? Häng på nästa gång, oktober går flyget =)

    SvaraRadera
  4. Ojojoj,det där verkar ju ha varit skitbra!
    Avvis blir man,men,faktiskt så är det nästan t-shirtväder här,så kanske,kanske kommer sommaren hit tillslut så vi oxå får njuta av lite sol o värme.

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt det ser ut! Och vad skönt för er med lite semester. Ha en fin måndag. Kram från Sandra

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥