29 juni 2010

Kär i kärleken?



Filippa är som bekant kär en hel del. Det är grannen, goa Aage, det är Erik Saade även kallad "man boy", det är en kille som serverade på Villa Tottebo i Åre, det är Abel på skolan, det är Måns Zemmerlöv ( även om det var ett tag sedan... ) det är ett gäng på Mallis osv.
Igår förklarade hon att hon nu lagt till en kille, ännu håller hon sig mestadels till killar, vilket ju iaf halverar möjligheterna bland jordens invånare. Hon har lagt till en kille till listan på kärleksobjekt. Michael Jackson!
-Ja men gumman, han är ju död!??
-Ja, jag vet, det är lite konstigt men det känns så.
-Men är det inte lite svårt att vara kär i någon som är död gumman? Det är svårt nog att vara kär i gifta ( Aage ) äldre ( allihopa ) kändisar ( oxå ett gäng ) eller killar som bor långt bort ( servitören i Åre tex ) men att dessutom bli kär i en som är död - Filippa, borde du inte omvärdera lite?
-Ja, ok mamma men man kan säga att jag lixom inte är kär sådär som i "manboy" men det är inte heller så att jag inte känner något alls, så jag är lixom "mittemellankär" kan man säga!
Visar samtidigt med handen den karaktäristiska "so-so" rörelsen med handen.
-Ok, då förstår jag. Det känns lite pirrigt och bra. Det är bra.
Tja, det är ju en vettig förklaring. Kanske som att vara kär i kärleken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥