10 februari 2014

Examen närmar sig

Varit dåligt med uppdateringar här på sistone. Det har hänt mycket sedan oktober och gör ännu, det går rasande fort och energin finns inte i samma utsträckning som jag önskar.... "man e inte tjugo längre"

På onsdag är det dax för examen. Ja, ännu en gång. Det må kännas som att jag inte gör annat än pluggar, pluggar, pluggar och pluggar och jag håller med. Känns så även för mig. Jag borde vara expert på ämnet tåg vid det här laget.

Slutade min anställning på Arriva Tåg i Malmö i slutet av januari efter nära 7 år. Det var både vemodigt och skönt. Jag har trivts oerhört bra på Arriva Tåg och Pågarna men allt är inte sig riktigt likt längre och kanske har vi växt ifrån varandra.
Efter mitt år hemma i älskade Östersund och på SJ så kändes det inte längre rätt med Pågatågen så det fick bli en separation.

Nu har jag sedan två veckor varit anställd på SJ i Malmö och då börjar vi om med utbildningarna. Denna gång det hittills tuffaste fordonet X2 och på onsdag är det dax att examineras. Stockholm har åter hyst mig i nära tre veckor och likväl som det är tungt vara från dotter så är det roligt få möjlighet att träffa så många vänner.

Håll tummarna för mig på onsdag och glöm inte att reservera den 9 aug i era kalendrar.... "Man e ju inte tjugo längre"  =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥