16 juni 2011

Jag blir riktigt riktigt ledsen

Och orolig. Jag har vid flera tillfällen diskuterat faktumet med vad som händer med våra barn och hur de antas formas av samhället. Hur kan jag som mamma göra det bästa för mitt barn, för att ge henne en trygg grund, bra värderingar, en självständigt tänkande hjärna som visar empati, ödmjukhet och vördnad inför vår jord och dess invånare. Hur kan jag "skydda henne" från all idioti i form av Stureplansdyrkan och alla ytliga, hjärndöda fåniga bloggerskor som skapar ett måste för våra döttrar, ett måste som är ett tomt skal och så pinsamt att jag kan gråta.

Detta brev som en 13-årig flicka skickat till en av landets största bloggerskor ( för mig en gåta hur f-n det kan gå så illa ) gör mig uppriktigt enormt ledsen och orolig. Vad ska bli av denna 13-åring? Visst, jag "älskade" också mina idoler som 13-åring... men var de lika dåliga förebilder som detta?

Åter.... stoppa karusellen - jag vill hoppa av!

2 kommentarer:

  1. Ja,visst är det hemskt och tråkigt!
    Tyvärr så känns det som att samhället är på väg att barka mot detta fullständigt meningslösa ideal. Ja,det är bara att hoppas att våra barn är så förnuftiga att dom förstår att livet är så mycket, mycket mer än ett perfekt yttre och perfekta kläder. Det ska vi jobba på kompis!!!!!
    KRAMIZZZZZ

    SvaraRadera
  2. Jag stödjer er i detta viktiga folkhälsoarbete "töser". Jobba på!
    KRAMIZZZZZAR

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥