29 september 2010

Hur ska vi nu använda växlarna?

Detta med cykel, har ni tänkt på det.
När man köper cykel så skrävlas det om vikten av alla växlar, om smidigheten och användarvänligheten. Det är inga problem, man kan växla när man trampar och man kan använda alla växlar osv. Klart man ska ha många växlar och det är SÅÅÅÅ bra!

Nu när jag lämnar in cykeln och vill ha den servad, när växlarna krånglar och det rasslar och har sig då låter det såhär: "Men du kan inte ha höga växlar på den stora och låga på den lilla!" eller " Du kan inte använda alla växlar, inte högsta mot lägsta" osv.

Nu har jag nog servat min cykel på tre olika ställen för totalt 2500 på 3 år och jag kan fortfarande inte bara växla enkelt på det stora hjulet. Det gäller att se till att det lilla hjulet ligger på vxl 1-4 annars funkar det inte.

Kontentan: Jag har ju alltså inte 24 växlar utan endast 15-19 beroende på hur jag växlar.

Dåliga reperatörer eller dåliga säljare eller dåliga cykeltillverkare???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥