29 november 2013

Tempo

Ja så är man tillbaka i Skånelandet. Cykelturen i morse i halv storm tog mig tillbaka till de Skånska vintrarna... brrrr.
Mottagandet igår när jag anlände var varmt och på bordet stod blommor både från Gittan och från Magdis o Helena! Det doftade rökelse och ljus och mycket riktigt så var Magdis i lght och när jag öppnade dörren doftade det härligt och varmt välkomnande av massor med ljus och så ett glas vin!
Aages pastagratäng slank ner utan problem. Kände mig mycket välkommen.

Resan ner gick som alltid snabbt och smidigt, lite smolk i bägaren då mitt Trattkantarellställe längs resan inte uppbådade en enda svamp =(

Dottern anlände på kvällen och var eld och lågor, natten har spenderats i kloss med henne och att höra hennes små andhämtningar och lilla hjärta slå är ju värt alla milen hemifrån givetvis.

Trots detta känns allt just nu som en dröm man ska vakna ur. Saknar redan Annas kök och våra WF dueller vid bordet med en latte i näven.
Jobbet avtackade mig så jag grät, en fantastiskt vacker bukett och en enormt Kosta Boda skål. Vilka kollegor och vilka underbara chefer! Fattar inte hur man ska kunna vara utan dem.

Här hemma i lägenheten hade jag kunnat önska mer. Trots mitt lilla mess med tips om att städa ur avloppen så var det inte gjort och efter att jag lokaliserat doften till badrumsavloppet var det bara att öppna upp..... en mindre kattunge verkar ha dränkt sig där och det luktade likadant... spenderat två timmar med att skura badrummet och ca 5 timmar med att skura i kök, lådor, hyllor, fläkt mm. Riktigt äckligt.
Väljer att inte lägga upp bilderna men är ni sugna så.... =)

Har idag även hunnit med en klippning och färgning och så det bästa av allt. Betalt handpenning till mitt fritidshus! Fantastiskt.
Nu fattas bara en köpare till min lght i Östersund så är jag äntligen stugägare! På banken fick jag guldstjärna för ett utmärkt skrivet kontrakt och en "idiotsäker affär" som han kallade det. Han var mycket imponerad och det kändes riktigt riktigt bra att lämna banken och vandra mot bilen i det Lundensiska eftermiddagsmörkret.
Till på köpet ringer paret jag köper stugan av och berättar att eftersom de tyckte att jag verkade så gullig så ville de inte ha några 7000 för sakerna de tänkte sälja bredvid... gräsklipparen, röjsåg, lövblås, häcksax, vadarbyxor, borrmaskin...  utan de ville skänka det till mig! Fantastiskt! Måste komma ihåg att köpa julklapp till dem.

Ja, lite smolk i bägaren har det varit denna dag, inte bara positivt... fadern mailade om ytterligare pengar han anser jag ska betala till honom... man vet inte om man ska skratta eller gråta!

Saknar er alla därhemma, vi ses i jul. Till er alla andra, på återseende eller snart ses vi!
Så, det var en snabb och kortfattad hektisk snabbgenomgång av de senaste 4 dagarna som varit ganska exakt precis så som det känns i denna text! Snabbt, hetsigt, ofokuserat och spretigt!

Men ... nu tjör vi!  KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥