16 oktober 2014

50 år!!!

Förlåt! Oket blir för tungt att bära när man börjar sacka efter i bloggen. Och intresset att läsa minskar och intresset att skriva minskar då det inte finns kommentarer och inga läsare. Ond cirkel - jag vet.
Men nu prövar jag skärpa mig igen. 

Börjar med den fantastiska festen den 9 augusti!!! 


Efter all mat, all dryck, alla tal och festligheter blev det dans till arla morgon. Med blödande knän och ömma fötter så avslutade jag min femtioårsfest. Halv sju på morgonen stupade jag i säng tillsammans med mannen i härliga Belvedere  nere vid Storsjöns strand. Vid 10 var vi uppe i Sneda Glaset och påbörjade städningen. Hade inte kunnat önska mig en bättre kväll! 

Jag nöjer mig här och nu med att publicera bilder och tacka er alla som var där, ni som inte kunde komma men ville, alla som hörde av sig, presenter och omtanke. 

Till hela underbara familjen Ranbrandt för allt de gör för mig, att jag fick låna deras underbara festlokal, hjälp med mat, städ och fix. Till Mellgren vars gåva blev att sköta musik under hela kvällen/natten
Till alla som kom och bodde i stugan, Madsens för all hjälp med mat. Svenne o Mirja för ett fantastiskt värdparsjobb... ja herregud, finns hur många som helst att tacka. Christoffer o Tomas för barjobb och chaufförsjobb. Alla som höll tal, Elina som passade dotter... 

Ni är underbara hela gänget. Älskar er alla! 

Vi börjar festen med att vänner anländer till stugan redan på torsdagen och vi fortsätter med härliga middagar, mys vid Hållstasjön, paddling, häng och fix. Aage o Marcus bygger färdigt mitt påbörjade vedskjul och jag får ett tak. På lördagen så hjälper alla till med olika förberedelser inför kvällen. Aage fixar dessert, det körs och hämtas saker, handlas saker och vi har det faktiskt jäkligt gott ihop!


Frukost på bryggan


Aage vid gäststugan


Magdis i sitt esse på sjön


Finner ämne till en kniv


Söderbäck kommer förbi och jag får en fantastisk 50årspresent! TACK fina du! 


Med så många kockar i huset äter vi förstklassigt hela gänget





Anna o Jenny fixar placeringen


Thomas och Sten slipar och putsar


Tid finns även för rekreation och vila



Dessertfix



Plåttak på mitt vedskjul

Och så festen! Sneda Glaset i Marieby och vackrare kunde jag inte haft mitt kalas. Vackrare väder hade vi inte kunnat få och en härligare kväll gick inte att önska! 


































Agneta!!!




























Tack för kvällen! Nu drar vi hem






Dagen efter.....
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥