02 juni 2014

Besök, träd, kajak, Pingstkyrkan, bilbingo, valpar, vänner, god mat, solsken, regn, fika, fika och kärlek

En vecka går fort - alltför fort och tack kära kära vänner att NI kom till mig för jag hade inte hunnit med att träffa ens en tredjedel av er om ni inte kommit till stugan.

Veckan bjöd på strålande sol och 27 grader likväl som regn och 8 grader! Mitt älskade morgondopp är i vår stuga mycket enkelt att genomföra och varje morgon startade jag med friskt bad och tvagning.
Vi hann gosa med valpar, göra fynd på Pingstkyrkans loppis, plantera den medhavda lönnen som självsått sig i min rabatt utanför altanen i Lund. Röja bort talltopparna som låg ovanför huset, bada, packa upp åtskilliga flyttkartonger, möblera om, grilla, paddla kajak, fika på stan, besöka Woolpower, träffa vänner och bebisar och mycket mycket mer.

Dotter var fullt upptagen med att prova snickarbänken, att paddla och med nya flugan Monopol på kvällarna var hon rätt så nöjd med veckan och ville inte åka tillbaka till Skåne.



Vackra vackra Östersund




Fantastiska kvällar och besök av goda vänner



Morgontoalett och morgondopp hanns med 



Bad både med och utan kläder såklart! 



Skåningen som var med är av det klenare slaget.... =) 




Filippa visade sig vara en hejjare på att paddla och det blev hennes nya favorit. 



Jämtländsk sommarnatt













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥