09 februari 2015

Jullov i Jämtland


Julen spenderades såklart där jag har mitt hjärta och trivs allra allra bäst. Som vanligt firar vi med vår älskade familj Millberg i Brunflo och den traditionsenliga utflykten till Tandsbyskogen med familjerna Gustavsson, Svedlund hinner vi med under dagen.
Den 25 firar vi även det traditionsenligt med familjerna Israelsson/Walenty o Ranbrandt och god mat och klapplek står på schemat. 

Vi bor inte i stugan denna gång men vi hinner dit för att titta till och skotta upp nedfarten och göra lite juligt. Inte mycket att orda om julen. Den var perfekt! Jag fick en Gränsforsyxa till min stuga och framförallt fick jag energi, livskvalitet, kärlek och värme från nära och kära. 

Det får bli ett fotoalbum till er! Bättre sent än aldrig - GOD JUL! 

Nöjd tant får skotta snö! 



Besök in till stan och självklart en visit på Woolpower fabriksförsäljning





Bästa kompisen Ellen! 


Granen ska kläs






Julafton med Traditionellt firande i Tandsbyskogen. Juldikt som i år lästes av Svennes stand-in Micke och så eld, glögg, kakor o mys







Dagen gjorde oss inte besvikna! 


Kalle Anka och med oss via cybervärlden är Moa från USA ♥



Mat såklart! 


Det knackar på dörren.... 


Tack SNÄLLA Tomten! 


Jag får Skruva upp min klapp! 











Den 25 firar vi tillsammans med Ranbrandts och Israelsson-Walenty klanerna! Som sig bör! 


Jullovet bjuder även på sällskap i spåren










Vi tar en tur till stugan! 





Tack alla för ett underbart JULLOV!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥